Autor Tema: Učenje psa osnovnim komandama  (Pročitano 21094 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže kobi87

  • Newbie
  • *
  • Poruke: 11
  • Member since: Oct 02, 2012

Odg: Poziv- RAZUMEVANJE PSECEG PONASANJA
« Odgovor #15 poslato: 02 Oktobar, 2012, 16:51:02 »

Dobar dan ja se izvinjavam ako mojoj poruci nije mesto ovde,ali nisam znao gde da je pisem.Naime,imam psa,ali ne znam koje je rase...pa bih Vas molio da mi pomognete.Rec je o ovoj kuci Evo...http://slike.cooligre.net/?v=SiNAs.jpg
-sa zelenim okama;)I ako bi mogli da me posavetujete kako da ga dresiram
Sedi,lizi,daj sapu

Van mreže AA

  • Hero Member
  • *****
  • Poruke: 8854
  • Member since: Mar 16, 2012

Odg: Poziv- RAZUMEVANJE PSECEG PONASANJA
« Odgovor #16 poslato: 02 Oktobar, 2012, 16:53:22 »
lepi mesanac  sm love

Van mreže kobi87

  • Newbie
  • *
  • Poruke: 11
  • Member since: Oct 02, 2012

Odg: Poziv- RAZUMEVANJE PSECEG PONASANJA
« Odgovor #17 poslato: 02 Oktobar, 2012, 17:16:46 »
lepi mesanac  sm love
;)Lep,,lep,dobar je...samo hocu da ga naucim par vezbica.Jel to labrador mesanac?

Van mreže Cubi

  • Old Member
  • *****
  • Poruke: 8070
  • Member since: Mar 18, 2012

Odg: Poziv- RAZUMEVANJE PSECEG PONASANJA
« Odgovor #18 poslato: 02 Oktobar, 2012, 18:00:24 »

Dobar dan ja se izvinjavam ako mojoj poruci nije mesto ovde,ali nisam znao gde da je pisem.Naime,imam psa,ali ne znam koje je rase...pa bih Vas molio da mi pomognete.Rec je o ovoj kuci Evo...http://slike.cooligre.net/?v=SiNAs.jpg
-sa zelenim okama;)I ako bi mogli da me posavetujete kako da ga dresiram
Sedi,lizi,daj sapu


moj pas je sve komande naučio uz hranu. kada bi video činiju samo što nije dubio na glavi
 sm smesko1

kod nekih pasa to funkcioniše tako što im ljudi daju poslatice visoko iznad glave tako da pas pokušavajući da uzme praktično mora da sedne. nisam sigurna da li znam da ti objasnim.
ja sam psa naučila tako što sam mu rukom "pomagala" da sedne dok bi izgovarala komandu a onda bi ga nagradila.
skapirao je posle par puta

"daj šapu" je bilo još lakše. dok sedi ti mu kažeš "daj šapu" i u isto vreme pružiš ruku prema njemu. probaj da mu dodatkneš nogu dok to izgovaraš a onda okreneš dlan na gore.
joj, baš sam se zapetljala sa obim objašnjavanjem. ma sve to ide lako

Van mreže Atila

  • Hero Member
  • *****
  • Poruke: 900
  • Atila The Silent Killer
  • Member since: Mar 23, 2012

Odg: Poziv- RAZUMEVANJE PSECEG PONASANJA
« Odgovor #19 poslato: 02 Oktobar, 2012, 18:14:11 »
Postavilo se na jednoj drugoj temi ovo pitanje pa sam vidjela da nemamo temu specijaliziranu za ovo.

Ekipa, nadopunjujte :D


Evo za početak par videa:


Sjedi




Lezi

“Dogs do speak, but only to those who know how to listen.”
― Orhan Pamuk

Van mreže Sparki

  • Global Moderator
  • ***
  • Poruke: 254
  • Member since: Jun 06, 2012

Odg: Poziv- RAZUMEVANJE PSECEG PONASANJA
« Odgovor #20 poslato: 02 Oktobar, 2012, 18:49:01 »
Ovoj temi su pripojena neka pitanja iz teme "Dreseri" pasa koji nude svoje usluge na svakom koraku

Van mreže Atila

  • Hero Member
  • *****
  • Poruke: 900
  • Atila The Silent Killer
  • Member since: Mar 23, 2012

Odg: Poziv- RAZUMEVANJE PSECEG PONASANJA
« Odgovor #21 poslato: 02 Oktobar, 2012, 19:30:48 »
Sjedi:


Uzmemo u ruku komadić ukusnog zalogaja (najbolje hrenovka ili parizer), pokažemo psu (moramo ga zainteresirati) te lagano dižemo ruku iznad njegove glave. Pas će prateći pogledom ukusan zalogaj sjesti. U tom trenutku psu dajemo zalogaj u veselu pohvalu.
Takav način ponavljamo dok pas nije svladao zapovijed sjedi i iz prve sjeda.
Nakon toga, učimo psa da ostane sjediti nakon što mu se da zapovijed. Psu kažemo sjedi, pričekamo 5-10 sek i onda ga nagradimo uz veselu verbalnu pohvalu.
Ako se pas pokuša dignuti iz sjedećeg položaja, kažemo mu oštro NE i ponovimo zapovijed.



Lezi:

Pas se nalazi u sjedećem položaju. Pokažemo mu zalogaj hrane koji držimo u ruci i polako ga spuštamo na pod. Za to vrijeme također dajemo verbalni znak - zapovijed 'lezi'.
Pas bi trebao ostati u sjedećem položaju, a prirodno sljedeći zalogaj, trebao bi se spustiti u ležeći položaj.
Kada se pas spustio u ležeći položaj, veselo ga pohvalimo i damo mu zalogaj.

Ako pas ne ostaje sjediti kada mu se pokaže zalogaj, onda mu jednom rukom pokazujemo zalogaj i navodimo ga u ležeći položaj, a drugom rukom radimo lagani pritisak po sredini leđa, koji ga sprječava da se podigne iz sjedećeg položaja.

Nakon što je pas svladao zapovijed 'lezi' i liježe na prvu zapovijed, uvodimo odgodu od 5-10 sek između lijeganja psa i davanja nagrade.
Ako se pas podigne prije nego protekne vrijeme za koje smo odlučili da će provesti u ležećem položaju, kažemo ošto 'NE' i ponovimo zapovijed sve dok je pas uspješno ne izvede.



“Dogs do speak, but only to those who know how to listen.”
― Orhan Pamuk

Van mreže Atila

  • Hero Member
  • *****
  • Poruke: 900
  • Atila The Silent Killer
  • Member since: Mar 23, 2012

Odg: Poziv- RAZUMEVANJE PSECEG PONASANJA
« Odgovor #22 poslato: 02 Oktobar, 2012, 19:38:33 »
Kako raditi sa psom osnovne zapovijedi:

1. pas mora biti odmoran, izveden u kratku šetnju u kojoj je obavio nužbu

2. pas radi gladan

3. osoba koja radi s psom mora biti opuštena i smirena

4. sa psom se radi u malim intervalima koji se prekidaju zbog odmora i igre psa

5. rad sa psom se prekida čim pas dobro odradi 'vježbu'

6. sa psom se radi postepeno: očekivanja u smislu preciznosti i brzine izvođenja svake zapovijedi se polako povisuju te sukladno s time i nagrađuje pas

7.sa psom se radi u okruženju koji pas dobro poznaje i koji je bez ometanja (ljudi, buka, drugi psi)

8. nakon što pas u potpunosti savlada određenu zapovijed u jednom okruženju u isto se uvode elementi ometanja (drugi ljudi, buka, psi)

9. kada je pas savladao zapovijed u određenom okruženju i uz ometanja onda se uvodi novo nepoznato okruženje u kojem se u početku radi bez ometanja, a potom se polaganim ritmom uvode ometanja

10. ako pas griješi prilikom uvođenja novih elemenata u rad (ometanja, novo okruženje, viša očekivanja prilikom izviđenja  - duže sjedenje, brže izvršavanje zapovijedi isl.), onda se sa psom vraćamo korak unazad u radu dok ne ponovi i utvrdi gradivo
“Dogs do speak, but only to those who know how to listen.”
― Orhan Pamuk

Van mreže AA

  • Hero Member
  • *****
  • Poruke: 8854
  • Member since: Mar 16, 2012

Odg: Poziv- RAZUMEVANJE PSECEG PONASANJA
« Odgovor #23 poslato: 02 Oktobar, 2012, 19:40:56 »
uze mi misao iz glave  sm eek
vec danima razmisljam o pokretanju ove teme, al dok ja razmisljam ti radis  sm redface

Van mreže BlackKan

  • Old Member
  • *****
  • Poruke: 6029
  • Member since: Mar 16, 2012

Odg: Poziv- RAZUMEVANJE PSECEG PONASANJA
« Odgovor #24 poslato: 02 Oktobar, 2012, 21:29:24 »
iz nase amaterske prakse  :itwasntme:

-nikad pri vezbanju nismo koristili nagrade u vidu poslastica,samo pohvale i malo strogocu na povodniku
-po 15 minuta je bilo dovoljno svako jutro za vezbu
-i teren za rad nam je bio bez ikakvih ometanja sa strane,sto je mozda najbitnije tj.bili smo samo nas dvojica






Van mreže Ana Zara

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 265
  • Member since: Apr 04, 2012

Odg: Poziv- RAZUMEVANJE PSECEG PONASANJA
« Odgovor #25 poslato: 02 Oktobar, 2012, 21:46:19 »

evo i od mene nešto  sm wink  ...postavit ću materijale koje sam složila za jedno predavanje u našem klubu (skupusano iz različitih izvora, cilj: da bude što kraći sažetak osnova)
------------------------------------------------------------------------------------------

KAKO PSI UČE

Način na koji psi uče vrlo je sličan načinu na koji uče sva osjetilna bića (uključujući i nas, ljude):
na temelju iskustva, putem pokušaja i pogrešaka te povezivanjem odnosa radnji i posljedica.

Sve radnje (ponašanja) osjetilnih bića nose posljedice, a posljedice utiču na buduća ponašanja.


TRI 'P' UČENJA:     Poticaj   Ponašanje   Posljedica

Poticaj, stimulans, okidač, signal: bilo kakav poticaj prisutan u okolini kojeg pas primijeti i koji izazove ponašanje.
   
Ponašanje: bilo što što pas napravi, potaknut stimulansom iz okoline.   

Posljedica: bilo što što se psu dogodi kao rezultat određenog ponašanja.

Posljedice mogu biti dobre, loše, ili neodređene (nema ih).  Kakve su posljedice za psa je najbitnija karika u procesu učenja: ako su posljedice dobre, pas će željeti ponovoto ponašanje, ako su loše, logično, pas će izbjegavati to ponašanje, a ako posljedica nema, ponašanje će najvjerojatnije izblijediti.

Primjer: 

poticaj: pas čuje otvaranje frižidera  ->   ponašanje: pas dolazi do frižidera  ->   posljedica: vlasnik daje psu komad šunke

što je ovdje pas naučio?  sm wink


Nagonske (instinktivne) reakcije i urođena ponašanja:

   Biološke potrebe (hrana, voda, kretanje, mentalna stimulacija, društveni kontakt, itd.)
   Zadovoljenje nagona (pljenski, lovni, obrambeni nagon, itd.)
   Izbjegavanje neugodnih situacija i osjećaja (strah, bol, nelagoda, stres, itd.)
   Lajanje, zavijanje, kopanje, smetlarenje, itd.

Naučena ponašanja

   okidač i/ili motiv + potkrepljenje i/ili nagrada + dovoljan broj ponavljanja = ponašanje se pojačava, učvršćuje i češće pojavljuje

Van mreže Ana Zara

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 265
  • Member since: Apr 04, 2012

Odg: Poziv- RAZUMEVANJE PSECEG PONASANJA
« Odgovor #26 poslato: 02 Oktobar, 2012, 21:54:03 »
"Teorija učenja" je disciplina psihologije koja pokušava objasniti načine pomoću kojih neki organizam uči. Učenje se uglavnom odvija putem genetskog upisa (urođene karakteristike), klasičnog uvjetovanja, operantnog uvjetovanja, oblikovanja i asocijacija te uključuje nagone (instinkte), emotivna stanja, društvenu potporu, promatranje, formalno učenje, memoriju i mimikriju.

Ponašanja osjetilnih bića rezultat su stvorenih asocijacija (poticaj-ponašanje-posljedica), emocionalnih reakcija i mentalnih stanja. Pri radu sa psom naš cilj ne bi smio biti potisnuti i suzbiti njegovu narav, već naučiti kako je kontrolirati i pravilno usmjeriti. Pozitivno emocionalno i mentalno stanje je neophodno pri učenju te pojačava učinak za vrijeme procesa učenja.

Za vrijeme rada i druženja sa našim psom gradimo odnos i povezanost između nas i psa. Kvalitetan odnos je nužan za sretan suživot i na nama je da se potrudimo da on bude što čvršći i humaniji.

Jedan od najvažnijih alata za obuku jest MOTIV.

   motiv (motiv određuje pas !!!!) – uobičajeni motivi i nagrade:
             -   hrana (različite vrste poslastica, sve što je psu primamljivo)
             -   igra i igračke:
                                         a)   za kontakt igru s vlasnikom: igračke za navlačenje (konop, 'kobasa', krpa)
                                         b)   za bacanje: različite vrste loptica, frizbi, različiti tipovi aportera
                                         c)   igra s čovjekom bez igračke
              - neko ponašanje ili radnja (npr. kopanje, odlazak vani)

Uobičajene tehnike: kako 'dobiti' ponašanje

   modeliranje: fizički postavljamo psa u željeni položaj
                primjer ('sjedi'): pritisnemo stražnji dio tijela psa prema tlu, istovremeno mu pridržavajući njušku i vrat odozdo

   navođenje pomoću motiva: hranom ili igračkom navodimo psa da zauzme željeni položaj
                primjer ('sjedi'): komad hrane postavimo psu pred nos, pomičemo hranu malo poviše njuške prema čelu psa; kako glava psa prati hranu, tako pas zauzima sjedeći položaj

   'hvatanje' željenog ponašanja: kada pas samostalno ponudi neko poželjno ponašanje, hvalimo i nagrađujemo
                primjer ('dođi'): kada pas samostalno obrati pažnju na nas i počne samoinicijativno dolaziti, hvalimo i nagradimo

   podučavanje dijelova složenog ponašanja i povezivanje u završnu cjelinu ('chaining' i 'back chaining')                             

                primjer za 'back chaining' : donošenje predmeta:

      - podučimo psa da drži predmet tik pred nama i pušta nam ga u ruku
      - sljedeći korak, predmet je u blizini, na tlu, pas ga uzima, donosi, pušta
      - nakon toga predmet ostavljamo podalje na tlu, ostalo isto kao prethodno
      - sljedeći koraci: povećavanje udaljenosti između nas i predmeta na tlu
      - završni korak: bacanje predmeta, ostalo kao prethodno

Signali (znak psu da izvrši neku radnju)

   zvučni: verbalni (glasovne naredbe), ostali zvukovi (zvižduk, coktanje, pljeskanje, itd.)
   vizualni (znak rukom, pokazivanje određenog predmeta, itd.)
   njušni (određeni miris), taktilni (npr. promjene teksture površine pod šapama)


Van mreže Ana Zara

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 265
  • Member since: Apr 04, 2012

Odg: Poziv- RAZUMEVANJE PSECEG PONASANJA
« Odgovor #27 poslato: 02 Oktobar, 2012, 21:56:52 »
Omogućite psu uspjeh za vrijeme podučavanja, tako će učiti brže, veselije i pouzdanije!!!

Instruktori teže ka tečnoj izvedbi svake zadane radnje. Smatra se da pas tečno nešto radi kada može samostalno, na vodičev signal, napraviti neku radnju bez obzira na okolnosti i ometanja. Na primjer, ako je pas naučio 'sjedi' u kući, možda neće razumjeti što se od njega zahtijeva kad kažemo 'sjedi' vani, uz prisutnost drugog psa. Psi, u prosjeku, teško generaliziraju.
Stoga za vrijeme poduke moramo jako sustavno i pažljivo podizati razinu zahtjeva (kriterija) – pravilo je podići samo po jedan kriterij kada podižemo razinu zahtjevnosti nekog zadatka. Kada otežamo jedan aspekt zadatka, moramo popustiti u ostalim zahtjevima (kriterijima). Na taj način će pas tijekom procesa obuke biti uspješan i povećat će se mogućnosti za nagrađivanje. Nagrade potiču i učvršćuju poželjna ponašanja!

Na primjer: ako radimo uz više ometanja, smanjimo udaljenost od psa i trajanje vježbe.

KRITERIJI

   UDALJENOST od psa

'Sjedi' i 'lezi' se, u kasnijim fazama poduke, izrađuju na udaljenosti od vodiča. Kada pas sjedi pouzdano i bez pomicanja uz vas u 80% slučajeva, počnite se pomalo odmicati. 2, 3 koraka u početku i odmah se vratite do psa i nagradite ga. Postepeno povećavajte udaljenost. Vježbajte u ograđenom prostoru ili upotrijebite dugi povodnik zbog sigurnosti.

   TRAJANJE izvedbe

Nakon što pas pouzdano sjedi 15 sekundi, produžite malo trajanje zadatka. Mijenjajte vrijeme: jednom 20 sekundi, drugi put se vratite na 10, treći put produžite na 25, sljedeći put 40, pa se opet vratite na 15 sekundi. Promatrajte psa i pazite da postepeno produžujete trajanje, tako će biti uspješan!

   RAZLIČITA mjesta i situacije

Ako pas dobro odrađuje neki zadatak u uobičajenom, mirnom okruženju (kod kuće, u dvorištu), vrijeme je za podizanje ovog kriterija i odlazak na druga mjesta gdje ćemo nastaviti sa podukom uz ometanja. Također dižemo kriterij kod kuće, povećajmo razinu ometanja i na mjestima gdje je pas navikao raditi: hoće li vaš pas ostati sjediti ako odete iz jedne sobe u drugu, ili ako krenete prema ormariću sa poslasticama? Ili ako krenete prema izlazu iz kuće? Hoće li doći na poziv ako netko zazvoni? Nemojte opteretiti psa sa pretjeranim ometanjima. Ono što radimo jest poduka, a ne testiranje!!! Pravilo je: malo po malo.

   RITAM isporuke NAGRADA

Na samom početku procesa poduke nagrađujemo kontinuirano, svaki pokušaj. S vremenom, kako pas napreduje, prorjeđujemo nagrade – i nasumično mijenjamo ritam isporuke nagrada: svaki drugi, treći, četvrti put, pa ponovo svaki put. Nakon nekog vremena možemo početi nagrađivati samo najbolje izvedbe, na primjer, nagrađujemo brzi dolazak na poziv, ili precizno sjedanje. Ako idemo na višu i težu razinu izvedbe (npr. više ometanja), uvijek moramo pojačati ritam isporuke. Ovo pomaže psu da zaradi nagradu i održava mu pažnju na vodiču. Kasnije možemo, na primjer, zahtijevati od psa 2 ili 3 ponašanja/radnje za samo jednu nagradu.

Drugim riječima: kada dodajemo novi element u 'staru' vježbu, privremeno smanjimo očekivanja i kriterije. To pojačava ritam isporuke nagrada i uzrokuje uspjeh! Psi koji su uspješni brže uče!

Van mreže Ana Zara

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 265
  • Member since: Apr 04, 2012

Odg: Poziv- RAZUMEVANJE PSECEG PONASANJA
« Odgovor #28 poslato: 02 Oktobar, 2012, 22:00:24 »
...i još jedan zgodan tekst za laku noć i lijepe snove  sm sta pise


Brzi i spori psi: pseći osjećaj vremena (Myrna Milani)  (prepričano sa: www.mmilani.com)

Moj hrt i baset moje sestre su nedavno pali završni ispit u školici poslušnosti zbog dva sasvim oprečna razloga. Claudia, hrt, je toliko aktivna da ne može sjediti u mjestu nego puzi prema naprijed. Istovremeno, Barney, baset, radi stvari toliko sporo da dok nešto napravi, čovjek već i zaboravi što je od psa zahtijevao. Naš instruktor je bio zaista ljut, ali, zar nisu neki psi jednostavno brži, odnosno sporiji od drugih?

Mnogi ljudi neke pasmine doživljavaju kao brze, a druge kao usporene, ali, i unutar pojedine pasmine ima bržih i sporijih jedinki. Svaki pas ima prirodni osjećaj za vrijeme i 'tajming' koji ostalima može izgledati kao prebrz, prespor, ili baš prikladan. U divljini, psima koji nisu mogli obaviti neki posao u potrebnom vremenu, bilo je uskraćeno daljnje parenje. Na sličan način, vlasnici radnih pasa koji nisu obavljali svoj posao lova, ovčarenja ili druge zadatke unutar prikladnog vremena, takve pse jednostavno nisu puštali u daljnji uzgoj. Međutim, vlasnici koji imaju pse prvenstveno kao pratitelje i ljubimce, rijetko razmišljaju o tome na koji način njihov ljubimac osjeća vrijeme – ukoliko to ne počne predstavljati problem.

U obuci (odgoju) pasa, ono što nazivamo prikladnom reakcijom psa se, ustvari, sastoji iz dva dijela: izvršenje samog zadatka (npr. dolazak na poziv, sjedenje ili odležavanje) i vrijeme u kojem pas izvršava taj određeni zadatak. Ukoliko uopće obraćamo pažnju na vrijeme, najčešće to radimo prema našim, ljudskim kriterijima – odabiremo vrijeme koje nama odgovara, često ne uzimajući u obzir osjećaj vremena i mogućnosti samog psa. Kada se prebrza ili prespora reakcija našeg psa kosi sa našim standardima, često nas to iritira na jednak način kao da pas uopće nije izvršio naredbu. I ovo nas može navesti da psa proglasimo glupim, zločestim, tvrdoglavim… umjesto da jednostavno prihvatimo činjenicu da nismo s njim sinkronizirani.

Jedno važno, a često previđano pravilo u obuci jest: nikada ne podučavaj novu naredbu i novi 'tajming' istovremeno. Da bismo razumjeli kako ovo nepotrebno komplicira stvari, zamislite da vam šef naloži da složite hrpu fascikli po abecednom redu. I sada zamislite da zatraži od vas da to napravite u dvostruko kraćem vremenu od onoga koje je vama osobno potrebno da izvršite zadatak. Jeste li primijetili kako neprikladni 'tajming' čini i najjednostavniji zadatak kompliciranim? I sada razmislite o svim mogućim ometanjima koja su dio tečaja poslušnosti – pa ćete shvatiti zbog čega pas, koji ima nešto drukčiji 'tajming', često ima problema u učenju!


Iskusni treneri koji vode grupne tečajeve znaju da se 'tajming' pojedinih pasa razlikuje – no, zbog razloga praktične prirode, najčešće se odluče za ritam nastave koji odgovara prosjeku grupe. Ukoliko vaš pas ne spada u taj prosjek, pokušajte promijeniti ritam kad ponavljate gradivo kod kuće. Na primjer, brzi psi koji ignoriraju zadatak, ili im dosadi vježba hodanja uz nogu, brzo će naučiti što trebaju raditi ako ih povedete na brzi slijed cik-cak hodanja ili pokušate s njima hodati 'osmice'. Relaksirana, sporija šetnja sa psom kao što je Barney, koja uključuje slične zadatke izvedene u njegovom, sporijem ritmu, dat će jednake rezultate.

U oba slučaja, usklađivanje ritma aktivnosti sa prirodnim 'tajmingom' i ritmom pojedinog psa, omogućuje psu da prirodno i spontano nauči fokusiranje na vodiča. Jednom kad to postignete, tek tada ubrzajte ili usporite ritam – ovisno o vašim potrebama, a svakako i u skladu sa potrebama vašeg psa.


Ovo možda izgleda sasvim jednostavno i očito, međutim, često se događa da vodiči, kojima je osobni 'tajming' brži ili sporiji, imaju problema kada se pokušavaju prilagoditi osjećaju vremena svog psa jer bi željeli poboljšati rezultate obuke - naročito kada je velika razlika između 'tajminga' vodiča i pojedinog psa. Jako nestrpljivi vodiči koji imaju spore pse, ili sporiji vodiči koji imaju brze pse pune energije, možda će biti uspješniji ako im netko, tko ima bolji osjećaj za psa, pomogne u počecima obuke.

Usprkos tome što je ponekad potrebno uložiti jako puno truda u sinkronizaciju 'tajminga' vodiča i psa, to ulaganje donosi dvije očite prednosti. Ne samo da proces učenja psu postaje manje stresan i puno zabavniji – nego i nama uloženi trud omogućava da bolje razumijemo još jedan fascinantni aspekt ponašanja pasa.

Van mreže kobi87

  • Newbie
  • *
  • Poruke: 11
  • Member since: Oct 02, 2012

Odg: Poziv- RAZUMEVANJE PSECEG PONASANJA
« Odgovor #29 poslato: 03 Oktobar, 2012, 10:27:06 »